„Spotkanie z Wandą Chotomską”
- Szczegóły
- Odsłony: 999
23.04.2015 r.w Szkole Podstawowej w Wólce Petryłowskiej odbył się Szkolny Konkurs Recytatorsko-Wiedzowy „Spotkanie z Wandą Chotomską”. Konkurs składał się z dwóch części – części recytatorskiej, skierowanej do uczniów klas I-III oraz części wiedzowej, przeznaczonej dla uczniów klas IV-VI.
Cele konkursu recytatorskiego: popularyzacja twórczości Wandy Chotomskiej, rozwijanie uzdolnień twórczych i doskonalenie umiejętności recytatorskich, rozbudzanie wrażliwości na piękno poezji polskiej oraz upowszechnianie kultury żywego słowa wśród dzieci, promocja uczniów zdolnych, upowszechnianie nawyku kulturalnych zachowań w różnych sytuacjach. Cele konkursu wiedzowego: zainteresowanie uczniów życiem i twórczością Wandy Chotomskiej, rozbudzanie motywacji do korzystania z różnych źródeł wiedzy, rozwijanie zainteresowań czytelniczych, podnoszenie wiary we własne możliwości.
W konkursie recytatorskim wzięło udział 7 uczniów z klas I-III. Komisja konkursowa, powołana przez Dyrektora Szkoły, dokonała oceny występów uczniów, według następujących kryteriów: dobór repertuaru do możliwości wykonawczych uczestnika, znajomość tekstu, kultura słowa, interpretacja utworu (tempo, intonacja), ogólny wyraz artystyczny (uzasadniony gest sceniczny). Po wysłuchaniu wszystkich recytacji i podsumowaniu punktów przyznanych przez komisję, przyznano następujące lokaty:
- I miejsce – Paulina Struska, uczennica klasy II
- II miejsce – Alicja Fedorowicz, uczennica klasy II
- III miejsce – Weronika Młynarczyk, uczennica klasy III
W konkursie wiedzowym wzięło udział 11 uczniów z klas IV –VI, zadaniem uczniów było rozwiązanie testu wielokrotnego wyboru, pytania dotyczyły życia i twórczości Wandy Chotomskiej, z testu uczniowie mogli uzyskać maksymalnie 11 punktów. Po sprawdzeniu i podliczeniu punktów przez komisję konkursową, powołaną przez Dyrektora Szkoły, konieczne było przeprowadzenie tzw. „dogrywki” , uczniowie, którzy uzyskali najwyższą, taką samą liczbę punktów, odpowiadali ustnie na pytania otwarte. Reasumując, po dokonaniu „dogrywki” komisja konkursowa przyznała:
- I miejsce- Ignacemu Pytlowi, uczniowi klasy V
- II miejsce – Julii Jaglewicz, uczennicy klasy IV
- III miejsce – Aleksandrze Biedzińskiej, uczennicy klasy VI i Klaudiuszowi Kwiatkowskiemu, uczniowi klasy IV
Jury konkursu było pełne uznania i podziwu dla wiedzy i umiejętności uczestników. Laureaci konkursu otrzymali, z rąk Pani Dyrektor, gratulacje, dyplomy i nagrody rzeczowe ufundowane przez organizatorów. Przebieg konkursu i jego finał udowodniły, jak wielu ambitnych i zdolnych uczniów uczęszcza do naszej szkoły.
Chroń Dziecięce Uśmiechy
- Szczegóły
- Odsłony: 1184
W roku szkolnym 2014/2015 w Szkole Podstawowej w Wólce Petryłowskiej był realizowany program „Chroń Dziecięce Uśmiechy”: w klasach I-III pt. „Ja i moje zęby” , a w klasach IV-VI – „Ja i mój uśmiech”. W ramach realizacji programu w miesiącach od września 2014 r. do lutego 2015 r. uczniowie zostali zapoznani z celami programu i otrzymali materiały dotyczące programu.
W programie uczestniczyło 18 uczniów z klas I-III i 20 uczniów klas IV –VI. Zajęcia odbywały się w ramach godzin koła matematyczno – przyrodniczego w klasach IV-VI oraz wychowania do życia w rodzinie (kl. V-VI) - w oparciu o proponowane scenariusze zajęć. Zajęcia były prowadzone przez nauczyciela przyrody , WDŻ i opiekuna PCK – Małgorzatę Kiszowarę.
W czasie zajęć uczniowie malowali kolorowanki, wykonali plakaty na temat profilaktyki higieny jamy ustnej, rysowali swój uśmiechnięty portret, szczoteczki do zębów z przyszłości, bakterie mieszkające na chorych zębach, itp.
Nauczyciel przeprowadził pogadanki, eksperymenty, ćwiczenia zespołowe, obserwacje i zainicjował scenki sytuacyjne, podczas których uczniowie świetnie się bawili oraz utrwalili wiadomości i umiejętności dotyczące podstawowej zasady profilaktyki higieny jamy ustnej. Poznali rolę i funkcję zębów. Dowiedzieli się o dodatkowych korzyściach płynących z posiadania zdrowych zębów. Poznali budowę zębów. Dowiedzieli się, jak ważne są zdrowe i silne zęby w codziennym życiu człowieka. Utrwalili zasady mycia zębów i przekonali się, jak ważne są czyste i niezniszczone akcesoria do dbania o higienę jamy ustnej.
Dowiedzieli się także, że próchnica to choroba, którą należy leczyć, poznali pojęcie „profilaktyka fluorowa”, utrwalili wiadomości dotyczące pracy dentysty i ortodonty oraz poznali korzyści płynące z regularnych wizyt u stomatologa - i w miarę potrzeby - u ortodonty.
KONKURS PLASTYCZNY PT. „JAK AKTYWNIE SPĘDZIŁAM/EM FERIE ZIMOWE”
- Szczegóły
- Odsłony: 1182
02.03.2015 r. w Szkole Podstawowej w Wólce Petryłowskiej odbyło się rozstrzygnięcie Szkolnego Konkursu Plastycznego pt. „Jak bezpiecznie spędziłam/em ferie zimowe” skierowanego do uczniów klas I – VI.
Konkurs przygotowały: Karolina Fajks i Teresa Stebelska. Celem konkursu było: propagowanie zdrowego i aktywnego stylu życia, promowanie postaw prozdrowotnych, przeciwdziałanie uzależnieniom, rozwijanie zainteresowań plastycznych, promowanie uczniów uzdolnionych plastycznie. Do konkursu wpłynęło 18 prac - 10 z I etapu edukacyjnego oraz 8 z II etapu edukacyjnego.
Komisja w składzie: Karolina Fajks, Agnieszka Nowicka- Malec, Teresa Stebelska wybrała najlepsze prace. Tytuł laureata zdobyły: Julia Woźniakowska – kl. IV, Weronika Młynarczyk – kl. III; Wyróżnienia otrzymali: Sandra Struska – kl.IV, Oliwia Jaglewicz – kl. IV, Emilia Borkowska – kl. I, Bartosz Jaglewicz – kl. I
Przy ocenie prac brano pod uwagę następujące kryteria: samodzielność wykonania, estetykę, zgodność pracy z tematem konkursu, oryginalność i pomysłowość.
Zwycięzcy otrzymali dyplomy i drobne upominki.

Wyjazd edukacyjny do siedziby Poleskiego Parku Narodowego - 27.02.2015 r.
- Szczegóły
- Odsłony: 1185
27 lutego 2015 roku uczniowie Szkoły Podstawowej w Wólce Petryłowskiej wzięli udział w zajęciach edukacyjnych w siedzibie Poleskiego Parku Narodowego w Urszulinie.
Cele wyjazdu: zapoznanie z fauną PPN, ze sposobami ochrony żółwia błotnego, prezentacja zwierząt zapadających w sen zimowy, przyczyny migracji ptactwa. Ponadto były realizowane cele wychowawcze, takie jak: integracja grupy, zachowanie się w autobusie i innym miejscu publicznym, współdziałanie w zespole.
W lekcji wzięło udział 46 uczniów. Zajęcia spotkały się z ogromnym zainteresowaniem. Dzieci miały możliwość dotknięcia eksponatów ptaków, wnikliwego przyjrzenia się ich budowie i upierzeniu. Poznały pokarmy zwierząt. Zobaczyły hodowlę żółwia błotnego.