Regulamin rekrutacji na rok szkolny 2024/2025
- Szczegóły
- Odsłony: 383
Wideokonferencja dla rodziców "Jak rozmawiać z dziećmi i młodzieżą o sytuacji w Ukrainie?".
- Szczegóły
- Odsłony: 1480
Szanowni Rodzice!
W odpowiedzi na sygnalizowane potrzeby, Lubelski Kurator Oświaty, w czwartek 3 marca 2022 r. o godz. 16.30 organizuje w formule on-line spotkanie z psychologami, adresowane do rodziców dzieci i młodzieży, w temacie "Jak rozmawiać z dziećmi i młodzieżą o sytuacji w Ukrainie?".
Przewidziano wystąpienia:
- "Jak rozmawiać z dziećmi i młodzieżą o wojnie?" - z p. Anna Radziwiłko - psycholog, konsultant ds. wychowania, opieki i pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz profilaktyki w Lubelskim Samorządowym Centrum Doskonalenia Nauczycieli - przedstawi praktyczne wskazówki, kiedy i jak rozmawiać z dziećmi w różnym wieku oraz z młodzieżą na ten temat, co należy mówić, czego unikać;
- "Jak przygotować dziecko na zmiany w domu/w szkole/ w klasie (w kontekście aktualnej sytuacji)?" - p. dr Wiesław Poleszak - psycholog, psychoterapeuta, pracownik naukowy Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie, ekspert Ministerstwa Edukacji i Nauki i Ośrodka Rozwoju Edukacji - specjalizuje się w problematyce wspierania dzieci i młodzieży w rozwoju, wychowania oraz w psychoprofilaktyce zachowań problemowych – przybliży sposób funkcjonowania dzieci i młodzieży, reagowanie na zmiany, przedstawi wskazówki, jak pomóc odnaleźć się dziecku/ młodemu człowiekowi w nowej rzeczywistości.
Solidarni z Ukrainą
- Szczegóły
- Odsłony: 1303
DZIEŃ OTWARTY W ODDZIALE PRZEDSZKOLNYM
- Szczegóły
- Odsłony: 1401
Aktywni Błękitni
- Szczegóły
- Odsłony: 1317
PROGRAM EDUKACYJNY „AKTYWNI BŁĘKITNI - Szkoła przyjazna Wodzie 2021/2022''.
Głównym zadaniem Programu jest upowszechnienie i usystematyzowanie wiedzy oraz wyrobienie poprawnych nawyków i postaw dotyczących wody oraz szeroko rozumianej gospodarki wodnej.
Realizacja programu trwa od 1 listopada 2021 r. do końca czerwca 2022
w klasach I- VIII. W ramach projektu przewidziano realizację wielu przedsięwzięciach:
- Udział w zajęciach edukacyjnych z zakresu edukacji o zrównoważonym rozwoju w gospodarce wodnej, szczególnie ochrony środowiska, ochrony przeciwpowodziowej i zapobieganiu skutkom suszy oraz bezpiecznego korzystania z zasobów wodnych.
- Udział w pokazach ratownictwa wodnego zorganizowanego przez Policję, Straż Pożarną lub WOPR.
- Udział w konkursie tematycznym w zakresie wiedzy o wodzie: woda jako źródło życia, woda jako miejsce pracy i wypoczynku, woda jako droga transportu, woda jako źródło energii i surowców.
Efekty działań:
- Wyrobienie poprawnych nawyków wykorzystywania wody,
- Wzrost świadomości i wiedzy w zakresie zagrożeń jakie niesie woda,
- Uczniowie wiedzą, jak racjonalnie korzystać z wody i dbać o nią (dobre nawyki),
- Wzrost wiedzy na temat bezpiecznego odpoczynku i korzystania z zasobów wodnych.
W ramach programu zostały przeprowadzone zajęcia edukacyjne w klasach I-VIII :
- Jak sobie radzić z wielką wodą.
- Stop suszy! Czym jest susza i jak możemy przeciwdziałać jej skutkom w najbliższym otoczeniu? Dlaczego ważna jest retencja?
Uczniowie przygotowali plakaty dotyczące suszy, powodzi, wykorzystania wody i prezentowali wyniki swojej pracy, rozwiązywali testy, pracowali z mapą. Dzięki wykorzystaniu metod aktywnych pogłębiali swoja wiedzę.
Przed nami kolejne przedsięwzięcia, o których na bieżąco będziemy informować.
Małgorzata Kiszowara
Walentynki 2022
- Szczegóły
- Odsłony: 1351
„Walentynki to wyjątkowy dzień,
gdy wszystkie smutki odchodzą w cień.
Dzisiaj wszyscy jesteśmy w radości,
bo rozmawiamy o szczęściu i miłości!”
Dnia 11 lutego w naszej szkole odbyły się walentynki. Samorząd Uczniowski kilka dni wcześniej rozpoczął przygotowania do tego szczególnego dnia. Na korytarzu ustawiono pięknie zdobioną skrzynkę na listy. Wszyscy, którzy chcieli przekazać życzenia swoim sympatiom, koleżankom i kolegom, wrzucali własnoręcznie wykonane kartki walentynkowe. Kartki walentynkowe powstawały na lekcjach plastyki, zajęciach świetlicowych, uczniowie przygotowywali je także w domu. W tym roku w rolę listonosza wcielił się uczeń klasy IV - Miłosz Kobus. Trzeba przyznać, że szkolny listonosz nie narzekał na brak pracy, było bowiem wielu chętnych, którzy chcieli sprawić przyjemność drugiej osobie. Nikt nie miał smutnej minki, ponieważ każdy uczeń otrzymał walentynkę lub kilka walentynek. Nie zabrakło wyrazów sympatii również pod adresem Dyrekcji Szkoły, nauczycieli i wychowawców.
W tym radosnym dniu na terenie szkoły mile widziany był specjalny strój – ubranie w kolorze czerwonym lub z elementami czerwonymi. Z tej okazji zorganizowany został plebiscyt klasowy na najbardziej „walentynkową” klasę. Pierwsze miejsce ex aequo zajęły klasy II, III oraz IV.
Słodkim akcentem tego dnia były nie tylko kartki, które otrzymywali z rąk „walentynkowych listonoszy” uczniowie, ale też i lizaki w kształcie serca, którymi zostali obdarowani zwycięzcy plebiscytu. Dzień upłynął w atmosferze radości, przyjaźni i dobrej zabawy.
Coroczny zwyczaj obchodzenia walentynek wpisał się już na stałe w harmonogram uroczystości naszej szkoły i przeszedł do tradycji. Nie traktujemy go jednak w kategoriach typowego Święta Zakochanych, ale przede wszystkim jako okazję do okazania sobie serdeczności i życzliwości, jako ciekawy sposób na wzmocnienie przyjaźni.
Joanna Ciesielczuk i Monika Futa
Dzień Bezpiecznego Internetu
- Szczegóły
- Odsłony: 1573
Dnia 8 lutego w Szkole Podstawowej w Wólce Petryłowskiej obchodziliśmy Dzień Bezpiecznego Internetu. Nasza szkoła włączyła się do ogólnopolskiej akcji w celu podwyższenia poziomu wiedzy i propagowania działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych. Na zajęciach w klasach I –IV oraz w oddziale przedszkolnym odbyły się pogadanki, burze mózgów, scenki dotyczące bezpieczeństwa w internecie i cyberprzemocy . Uczniowie wykonywali rysunki związane z tematem dnia. Odbył się również seans z wykorzystaniem filmów edukacyjnych między innymi „Owce w sieci”, oraz „Sieciaki”. Uczniowie dowiedzieli się, z jakimi zagrożeniami mogą spotkać się w wirtualnym świecie. Poznali zasady, którymi należy się kierować podczas surfowania w Internecie, gdzie uzyskać pomoc w razie niebezpieczeństwa. Przyswoili zasady kulturalnego zachowania w Internecie. Pod koniec zajęć uczniowie dzielili się swoimi doświadczeniami z przygody w Internecie, wyciągali wnioski dotyczące cyberprzemocy, hejtu, stalkingu.
Monika Futa