Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

REGULAMIN REKRUTACJI DO SZKOŁY PODSTAWOWEJ W WÓLCE PETRYŁOWSKIEJ

file 32x32 44513
REGULAMIN REKRUTACJI DO ODDZIAŁU PRZEDSZKOLNEGO W SZKOLE PODSTAWOWEJ W WÓLCE PETRYŁOWSKIEJ file 32x32 44513

STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH W SZKOLE PODSTAWOWEJ W WÓLCE PETRYŁOWSKIEJ

file 32x32 44513
Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Regulamin rekrutacji na rok szkolny 2022/2023

file 32x32 44513
Załącznik nr 1: Wniosek o kontynuację nauki w oddziale przedszkolnym file 32x32 44513
Załącznik nr 2: Wniosek o przyjęcie dziecka do oddziału przedszkolnego file 32x32 44513
Załącznik nr 3: Wniosek o przyjęcie dziecka do danej klasy file 32x32 44513
Załącznik nr 4: Wniosek o przeniesienie dziecka file 32x32 44513
Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Szanowni Rodzice!

W odpowiedzi na sygnalizowane potrzeby, Lubelski Kurator Oświaty, w czwartek 3 marca 2022 r. o godz. 16.30 organizuje w formule on-line spotkanie z psychologami, adresowane do rodziców dzieci i młodzieży, w temacie "Jak rozmawiać z dziećmi i młodzieżą o sytuacji w Ukrainie?".


Przewidziano wystąpienia:

  1. "Jak rozmawiać z dziećmi i młodzieżą o wojnie?" -  z p. Anna Radziwiłko - psycholog, konsultant ds. wychowania, opieki i pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz profilaktyki w Lubelskim Samorządowym Centrum Doskonalenia Nauczycieli - przedstawi praktyczne wskazówki, kiedy i jak rozmawiać z dziećmi w różnym wieku oraz z młodzieżą na ten temat, co należy mówić, czego unikać;
  2. "Jak przygotować dziecko na zmiany w domu/w szkole/ w klasie (w kontekście aktualnej sytuacji)?"  - p. dr Wiesław Poleszak - psycholog, psychoterapeuta, pracownik naukowy Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie, ekspert Ministerstwa Edukacji i Nauki i Ośrodka Rozwoju Edukacji - specjalizuje się w problematyce wspierania dzieci i młodzieży w rozwoju, wychowania oraz w psychoprofilaktyce zachowań problemowych – przybliży sposób funkcjonowania dzieci i młodzieży, reagowanie na zmiany, przedstawi wskazówki, jak pomóc odnaleźć się dziecku/ młodemu człowiekowi w nowej rzeczywistości.

LINK DO WIDEOKONFERECJI

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Link do spotkania

strzal10

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Solidarni z Ukrain

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

DZIEOT1

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

PROGRAM EDUKACYJNY „AKTYWNI BŁĘKITNI - Szkoła przyjazna Wodzie 2021/2022''.

Głównym zadaniem Programu jest upowszechnienie i usystematyzowanie wiedzy oraz wyrobienie poprawnych nawyków i postaw dotyczących wody oraz szeroko rozumianej gospodarki wodnej.

Realizacja programu trwa od 1 listopada 2021 r. do końca czerwca 2022

w klasach I- VIII. W ramach projektu przewidziano realizację wielu przedsięwzięciach:

  1. Udział w zajęciach edukacyjnych z zakresu edukacji o zrównoważonym rozwoju w gospodarce wodnej, szczególnie ochrony środowiska, ochrony przeciwpowodziowej i zapobieganiu skutkom suszy oraz bezpiecznego korzystania z zasobów wodnych.
  2. Udział w pokazach ratownictwa wodnego zorganizowanego przez Policję, Straż Pożarną lub WOPR.
  3. Udział w konkursie tematycznym w zakresie wiedzy o wodzie: woda jako źródło życia, woda jako miejsce pracy i wypoczynku, woda jako droga transportu, woda jako źródło energii i surowców.

Efekty działań:

  • Wyrobienie poprawnych nawyków wykorzystywania wody,
  • Wzrost świadomości i wiedzy w zakresie zagrożeń jakie niesie woda,
  • Uczniowie wiedzą, jak racjonalnie korzystać z wody i dbać o nią (dobre nawyki),
  • Wzrost wiedzy na temat bezpiecznego odpoczynku i korzystania z zasobów wodnych.

W ramach programu zostały przeprowadzone zajęcia edukacyjne w klasach I-VIII :

  1. Jak sobie radzić z wielką wodą.
  2. Stop suszy! Czym jest susza i jak możemy przeciwdziałać jej skutkom w najbliższym otoczeniu? Dlaczego ważna jest retencja?

Uczniowie przygotowali plakaty dotyczące suszy, powodzi, wykorzystania wody i prezentowali wyniki swojej pracy, rozwiązywali testy, pracowali z mapą. Dzięki wykorzystaniu metod aktywnych pogłębiali swoja wiedzę.

Przed nami kolejne przedsięwzięcia, o których na bieżąco będziemy informować.

Małgorzata Kiszowara

 

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

„Walentynki to wyjątkowy dzień,

gdy wszystkie smutki odchodzą w cień.

Dzisiaj wszyscy jesteśmy w radości,

bo rozmawiamy o szczęściu i miłości!”

Dnia 11 lutego w naszej szkole odbyły się  walentynki. Samorząd Uczniowski kilka dni wcześniej rozpoczął przygotowania do tego szczególnego dnia. Na korytarzu ustawiono pięknie zdobioną skrzynkę na listy. Wszyscy, którzy chcieli przekazać życzenia swoim sympatiom, koleżankom i kolegom, wrzucali własnoręcznie wykonane kartki walentynkowe. Kartki walentynkowe powstawały na lekcjach plastyki, zajęciach świetlicowych, uczniowie przygotowywali je także w domu. W tym roku w rolę  listonosza wcielił się uczeń klasy IV - Miłosz Kobus. Trzeba przyznać, że szkolny listonosz nie narzekał na brak pracy, było bowiem wielu chętnych, którzy chcieli sprawić przyjemność drugiej osobie. Nikt nie miał smutnej minki, ponieważ każdy uczeń otrzymał walentynkę lub kilka walentynek. Nie zabrakło wyrazów sympatii również pod adresem Dyrekcji Szkoły, nauczycieli i wychowawców.

W tym radosnym dniu na terenie szkoły mile widziany był specjalny strój  – ubranie  w kolorze czerwonym lub z elementami czerwonymi.  Z tej okazji  zorganizowany został plebiscyt klasowy na najbardziej „walentynkową” klasę. Pierwsze miejsce ex aequo zajęły klasy II, III oraz IV.

Słodkim akcentem tego dnia były nie tylko kartki, które otrzymywali z rąk „walentynkowych listonoszy” uczniowie,  ale też i lizaki w kształcie serca, którymi zostali obdarowani zwycięzcy plebiscytu.  Dzień upłynął w atmosferze radości, przyjaźni i dobrej zabawy.

Coroczny zwyczaj obchodzenia walentynek wpisał się już na stałe w harmonogram uroczystości naszej szkoły i przeszedł do tradycji. Nie traktujemy go jednak w kategoriach typowego Święta Zakochanych, ale przede wszystkim jako okazję do okazania sobie serdeczności i życzliwości, jako ciekawy sposób na wzmocnienie przyjaźni.

Joanna Ciesielczuk i Monika Futa